torsdag 4. mars 2010

Just Enough Ruffles

Fant et skjerf på Ravlry jeg bare måtte prøve. Enkelt og greit å strikke, men litt langdrygt på slutten - da ble det veldig mange masker. Skjerfet er mykt og deilig og veldig varmt. Dekorativt forsåvidt med flerfarget garn, men tror nesten dette er finere i ensfarget. Tror jeg skal laget et til etterhvert i Malabrigo.

Skjerfet er strikket i et garn jeg fant hos Mauds og bare måtte ha fordi det var så mykt og deilig. Og så var det fine farger.
Strikket på pinner nr. 5,5 og det gikk med 3 nøster. Oppskrift finnes her (ravelry-link).

7 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Flott skjerf og flotte pannebånd i innlegget under.

Marita sa...

Ruffle-skjerfet har jeg strikket tre av. Det er så pent. Går fint i bomull også til sommerbruk :)

Vibekes lille ullne sa...

Fint skjerf, det ser så mykt og deilig ut! Skal inn på Ravelry og legge det til i favoritter! :)

strikkedilla sa...

Så mye fint du har strikket. Dette skjerfet likte jeg veldig godt.

LivM sa...

Så morsomt skjerfet ble. Garnet har jeg ikke prøvd, men Malabrigo kjenner jeg til og det er supert!

Siddis back home sa...

Det var et nydelig skjerf, må gå inn og finne mønsteret, takk for tipset og god helg!

Anlen sa...

Dette var flott, og det ser veldig mjukt og deilig ut:)